Efekty kalendarzowe jako istotny element budowy hotelowego produktu turystycznego

Joanna Michalak

Abstrakt


Celem niniejszego artykułu jest analiza cykliczności odwiedzin liczby gości korzystających z usług hotelu położonego w centrum Torunia. Hotel przyjmuje gości, o których nie można powiedzieć jaki jest cel ich wizyty (żaden hotel nie prowadzi tak szczegółowych baz danych w których uwzględnia cel wizyty każdego klienta). Jednak najważniejszym założeniem, będącym fundamentem tej pracy jest sąd, iż wśród tych gości znajdują się obecni bądź potencjalni turyści. Postrzegany przez nich produkt turystyczny to zapisany w pamięci obraz; od tego wykreowanego w trakcie pobytu obrazu miejsca zależy czy goście hotelowi powrócą. Analiza ma na celu głównie określenie sezonowości przyjazdów gości hotelowych i na bazie przeprowadzonych interpretacji takie zaproponowanie poszerzenia zakresu usług, aby badany hotel poprzez szybkie dostosowywanie się do zmian w otaczającej go rzeczywistości i wprowadzenie pewnych innowacyjnych usług w jego strukturze mógł być postrzegany jako produkt turystyczny spełniający oczekiwania turystów przez pryzmat nowych usług. Innymi słowy, aby stał się nowym produktem turystycznym, dynamicznym dostosowanym do wymagającej rzeczywistości gospodarczej przy uwzględnieniu sezonowości odwiedzin gości hotelowych. Głównym celem takiego potraktowania produktu jest wskazanie istotności rozładowania ilości turystów z okresów przeciążonych na okresy w których mobilność gości jest mniejsza.

Full Text:

PDF

Komentarze

  • Brak komentarzy.


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 License.

Projekt "Nowa jakość kształcenia i zarządzania w Wyższej Szkole Bankowej w Toruniu"
współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2013 Wyższa Szkoła Bankowa w Toruniu